Procedura Bytomskich Mieszkań
Procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Bytomskich Mieszkaniach, reguluje zasady zgłaszania informacji o naruszeniach prawa i podejmowania działań następczych zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów.
Procedura jest elementem systemu kontroli zarządczej. Jej podstawową rolą jest zapobieganie nieprawidłowościom w jednostce budżetowej Bytomskie Mieszkania.
Podstawowym celem Procedury jest utworzenie systemu informowania o nieprawidłowościach w Bytomskich Mieszkaniach poprzez stworzenie bezpiecznego kanału zgłoszeniowego (Formularz zgłoszeniowy sygnalisty), zapobieganie podejmowaniu jakichkolwiek działań odwetowych wobec sygnalisty oraz podejmowanie działań następczych.
Administrator (Bytomskie Mieszkania) nie przyjmuje anonimowych zgłoszeń sygnalizacyjnych. W przypadku wpłynięcia anonimowego zgłoszenia, nie podlega ono przepisom ustawy. Wówczas nie jest prowadzone postępowanie wyjaśniające ani nie umieszcza się takiego zgłoszenia w rejestrze. Zgłoszenie takie zostaje odrzucone i usunięte.
Jeśli zgłaszający nie dokonał zgłoszenia anonimowo, osoba odpowiedzialna za obsługę zgłoszeń potwierdza przyjęcie zgłoszenia w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania.
Jeżeli sygnalista nie poda adresu do kontaktu, nie otrzyma potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i nie będzie informowany o podejmowanych działaniach dotyczących zgłoszenia.